Archiwum blog'a:

Archiwum blog'a:
Archiwum wszystkich prezentacji z tego blog'a

środa, 1 września 2010

Wujek dobra rada - aktualizacja masy w dokumentacji 2D

Masa komponentu jest często istotną informacją, która powinna być umieszczana bezpośrednio na dokumentacji płaskiej lub w tabliczce rysunkowej.
Masę komponentu wstawiamy na dukumentacji za pomocą narzędzia Tekst.

Po wstawieniu zmienna zostaje zamieniona na wartość masy pobraną z modelu.
Generalnie jest świetnie, ale tylko do czasu...
Gdy zmienimy nasz model i ulegnie zmianie masa nagle odkrywamy, że nasz opis przybrał postać:
Dlaczego? Co zrobić, żeby masa była automatycznie aktualizowana?
Wystarczy włączyć odpowiednią opcję w Opcjach aplikacji.

To wszystko. Od teraz nasza masa będzie zawsze aktualna.

2 komentarze:

  1. Stanąłem w obliczu następującego problemu, iż nie potrafię sobie poradzić z ustawieniami stylów i standardów w Inventor 2010.Chodzi tu mianowicie o style wymiarowania ,wielkości i grubości grotów strzałek wymiarowych,wielkości czcionki wymiarów.Próbowałem samemu ustalać standardy ale Inventor ciągle wybiera mi domyślne.Bardzo proszę o pomoc.



    Pozdrawiam Krzysztof Wojciechowski

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja to zwykle robię metodą małych kroków. Otwieram przykładową dokumentację, zmieniam ustawienia standardów i sprawdzam wynik na dokumentacji. Moje zmiany są zapamiętywane lokalnie w pliku dokumentacji. Aby zmiany były dostępne dla każdej dokumentacji trzeba jeszcze:

    1. Zrobić kopię zapasową folderu Design Data (są w nim zapisywane wszystkie style)
    2. Zapisać zmiany do biblioteki stylów. (biblioteka musi mieć włączoną możliwość zapisu w pliku projektu)
    3. Otworzyć do edycji szablon dokumentacji i zaktualizować ustawienia stylów z biblioteki stylów. Zapisać szablon.

    I u mnie to działa.

    OdpowiedzUsuń